Share on Google+
2015. február 25.,  szerda
NAPIAutó

Leleplezték a 800 lóerős Aston Martint

Az Aston martin lényegében a 90-es évek eleje óta a variálta ugyanazt a formát, amelyet még a DB7-eshez rajzolt Ian Callum. Így akármilyen szépek is voltak, egy idő után unalmasan kiszámíthatóvá vált, hogy mire számíthatunk a brit sportkocsigyártótól.

A jellegzetes Aston Martin arányok persze megmaradtak itt is, a hosszú orr és a viszonylag hátra helyezett kabin a Vulcanra is jellemző, ahogy az övvonal hullámai is megmaradtak. Viszont a karosszérián jóval több az él, mint eddig, az autó orra pedig egész érdekes módon tartotta meg a karakteres hűtőrács-formát, amely a kezdetektől ott van a cég összes sportkocsiján. Hatalmas, karbon-peremű harcsaszáj lett belőle, amelymel a felső sarkaiban apró fényszórókat helyeztek el.

A Vulcan a hagyományos, orrmotoros, hátsókerék-hajtású elrendezést követi, az orrába pedig több mint 800 lóerős, hétliteres V12-es szívómotort építettek, mindenféle elektromos segédhajtás vagy egyéb fogyasztáscsökkentő hókuszpókusz nélkül. Talán ezért is döntöttek úgy, hogy meg sem próbálnak típusengedélyt szerezni rá, így csak versenypályán lesz használható. Ott viszont ritka nagy élményt ígér, hisz nagyrészt telivér versenytechnikára épül. A képek alapján úgy tűnik, a karosszéria nagyrészt szénszálas műanyag, a féktárcsák is karbonból vannak, sőt, szénszálas anyagból van a kardántengely is, a futómű pedig állítható – pontosabban a kanyarstabilizátorok merevsége és a lengéscsillapítók keménysége hangolható a pálya adottságaihoz a futómű megbontása nélkül.

Egy ilyen autót tartani csak pályán való használatra persze nagy luxus, különösen úgy, hogy versenyezni sem lehet vele, hisz semmiféle szabályrendszernek nem felel meg. Ezzel nyilván az Aston Martinnál is tisztában vannak, ezért készül az autóból csupán 24 példány, azoknak a megszállott milliomosoknak, akik az Aston martin legerősebb autójáért semmi pénzt nem sajnálnak. Az autó egyébként annyira könnyű és erős, hogy a vásárlóknak tanfolyamot tartanak profi autóversenyzők segítségével, és kevésbé durva autókkal - V12 Vantage-dzsel, One-77-tel és Vantage GT4 versenyautóval, hogy hozzászokjanak a tempóhoz, és ne törjék rommá az új autót az első néhány kanyarban.

Forrás: totalcar
még több Autó
A kaliforniai Worksafe nonprofit szervezet tanulmánya szerint a Tesla fremonti üzemében a dolgozók sokkal..
A BBR tuningcég készítette el a 2,0 literes motor turbós változatát, a 248 lóerővel a 0-96 km/h..
Hivatalosan is bejelentették: az Audi három éven belül konkurenst állít a BMW i8-nak.
1947. március 12-én gördült ki egy maranellói garázsból a legelső Ferrari, a 125 S, amely hamarosan..
A rövid leírás alapján a sportos és stílusos megjelenésű autóra vágyó férfiaknak készülnek az..
Az alvázas NV 2500HD kisteherautóból készített terepjárót a Nissan.
még több hír
NAPIbulvár
Remek volt a sminkje, jó ruhát választott, és kifejezetten előnyös volt Rogán Cecília frizurája is a..
A sokszor ridegnek tűnő Victoria Beckham elképesztően keményen dolgozik azon, hogy a felépített..
A műsorvezető szereti teljesen lefoglalni magát. Két gyermek mellett ez nem is olyan lehetetlen. Most egy..
NAPIAktuális
Sting 5 év elteltével október 13-án a Budapest Arénába ad nagy szabású rock koncertet, ahova 3 fős..
A kormány a jövőben is csak hozzátesz a családtámogatásokhoz, mert úgy véli, nincs jennél jobb..
Demonstrációt és munkalassítást tartanak a Tesco dolgozói, amennyiben a cég nem kezd bérfejlesztésbe..
NAPIsport
A Nemzeti Sport információi szerint az FTC-Rail Cargo Hungaria női kézilabdacsapata ma jelenti be, hogy..
A 13 éves ráckevei motokrosszos megnyerte a hollandiai Arnhemben a szuperkrossz Európa-bajnokságot.
Simon Higby és Clara Prior olyan kiegészítőt készített, ami pontosan úgy néz ki, mintha egy..
kapcsolódó
24 óra
CSAK RÖVIDEN
aktuális
?
KATEGÓRIÁK
siccpasik
napiászonline
Kövess minket!